čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
Zámek Litomyšl pyšnící se sgrafity
© Archiv pořadatele



Fotosoutěž Litomyšl - kouzlo sgrafit

LITOMYŠL: Státní zámek Litomyšl vyhlašuje již 4. ročník návštěvnické fotosoutěže, tentokrát na téma Litomyšl – kouzlo sgrafit. V roce 2018 oslaví zámek své 450. narozeniny. Soutěž začíná 1. dubna a končí s posledním otvíracím dnem 28. října 2018.

od 01.04.2018 do 28.10.2018
Autor článku: 
Zdeňka Kalová
Od 1. 4. do 28. 10. se mohou návštěvníci litomyšlského zámku zapojit do nové fotografické soutěže, letos na téma Litomyšl – kouzlo sgrafit. 18. března 1568 byl položen základní kámen nového reprezentačního zámku nejvyššího kancléře pana Vratislava z Pernštejna. Datum začátku stavby určili urozenému majiteli astrologové. A úspěšně, protože krásu renesančního zámku v Litomyšli mohou návštěvníci obdivovat už 450 let. Ve 20. století byla obnovena nádherná sgrafitová výzdoba stěn litomyšlského zámku, a to týmem restaurátorů pod vedením Olbrama Zoubka. Stala se pro zámek charakteristickou.

Pokud se návštěvníkům zámku podaří zachytit zajímavou fotografií sgrafitového zdobení zámeckých fasád této památky UNESCO, mohou fotografii poslat na speciální email kouzlosgrafit@seznam.cz a zapojit se tak do letošní fotosoutěže.

Fotosoutěž na téma Litomyšl – kouzlo sgrafit, jako řada dalších kulturních akcí v roce 2018, je součástí oslav 450. narozenin zámku v Litomyšli.

V soutěži se hraje o rodinné volné vstupenky na litomyšlský zámek na rok 2018, knihy z produkce Národního památkového ústavu, publikace o českých hradech a zámcích, či drobné upomínkové předměty z Litomyšle.

Podrobnosti o soutěži:
Téma:    „Litomyšl – kouzlo sgrafit“
Pořadatel: Státní zámek Litomyšl a územní památková správa Národního památkového ústavu na Sychrově.
Doba trvání: 1. 4. 2018 – 28. 10. 2018
Rozsah: Soutěž je určena pro širokou veřejnost

Podmínky soutěže:
Jeden soutěžící může do soutěže poslat maximálně 3 fotografie.

  1. Fotografie přijaté do soutěže musí být odeslány do 28. 10. 2018 do 23:59 hod. na e-mail soutěže kouzlosgrafit@seznam.cz. 
  2. Fotografie by měly být doplněny názvem a kontaktem (jméno, tel. + e-mail) na autora.
  3. Velikost 1 fotografie (vzhledem k jejich možnému dalšímu zpracování) by měla být cca 1 MB.
  4. Zasláním fotografie souhlasí autor s jejím případným pozdějším použitím pro propagační účely zámku a dalších ročníků soutěže, stejně jako s podmínkami soutěže.
  5. Zasláním fotografie do soutěže odesílatel současně prohlašuje výhradní držení všech autorských práv k fotografii.
  6. Výherce/výherci nemohou požadovat finanční plnění za cenu/ceny získané v soutěži.

Více také na http://www.zamek-litomysl.cz/.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024