LITOMYŠL: Státní zámek Litomyšl vyhlašuje již 4. ročník návštěvnické fotosoutěže, tentokrát na téma Litomyšl – kouzlo sgrafit. V roce 2018 oslaví zámek své 450. narozeniny. Soutěž začíná 1. dubna a končí s posledním otvíracím dnem 28. října 2018.
Pokud se návštěvníkům zámku podaří zachytit zajímavou fotografií sgrafitového zdobení zámeckých fasád této památky UNESCO, mohou fotografii poslat na speciální email kouzlosgrafit@seznam.cz a zapojit se tak do letošní fotosoutěže.
Fotosoutěž na téma Litomyšl – kouzlo sgrafit, jako řada dalších kulturních akcí v roce 2018, je součástí oslav 450. narozenin zámku v Litomyšli.
V soutěži se hraje o rodinné volné vstupenky na litomyšlský zámek na rok 2018, knihy z produkce Národního památkového ústavu, publikace o českých hradech a zámcích, či drobné upomínkové předměty z Litomyšle.
Podrobnosti o soutěži:
Téma: „Litomyšl – kouzlo sgrafit“
Pořadatel: Státní zámek Litomyšl a územní památková správa Národního památkového ústavu na Sychrově.
Doba trvání: 1. 4. 2018 – 28. 10. 2018
Rozsah: Soutěž je určena pro širokou veřejnost
Podmínky soutěže:
Jeden soutěžící může do soutěže poslat maximálně 3 fotografie.
Více také na http://www.zamek-litomysl.cz/.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz