This world’s unique exhibition of the contemporary author’s glass will take place in an authentic atmosphere of a restored cultural monument – the glass factory František in Sázava. It will be one of the world’s largest exhibitions in terms of size and number of artists. Around 200 artworks, created by the hands of the world’s greatest glass artists during the International Glass Symposium last year in Novy Bor, will be displayed. During the exhibition, pieces of all the 73 participants from 22 countries will be presented.
The exhibition will be accompanied by a wide variety of events.
The curator of the exhibition is Mr. Mgr. Milan Hlaveš, PhD.
Official patronage: Governor of Middle Czech Ing. Miloš Petera
SÁZAVA: Světově unikátní výstava soudobého autorského skla v autentickém prostředí zrekonstruované kulturní památky – sklářské huti František v Sázavě bude jednou z největších výstav, co do rozsahu i zastoupení umělců ve světě. K
K vidění bude okolo 200 děl, které vznikaly pod rukama špiček světové umělecké sklářské tvorby na Mezinárodním sklářském sympoziu, jenž se konalo v loňském roce v Novém Boru. Na výstavě najdete díla všech 73 účastníků sympozia z 22 zemí.
V rámci výstavy bude probíhat bohatý doprovodný program.
Kurátorem výstavy je Mgr. Milan Hlaveš, PhD.
Oficiální záštitu převzal hejtman Středočeského kraje Ing. Miloš Petera.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz