BROUMOV: Přes 420 tisíc korun se vybralo při tiché i veřejné aukci uměleckých předmětů a vín na Dobročinném večeru pro Broumovsko. Ten se konal v pátek 7. června v broumovském klášteře, za přítomnosti více než sta návštěvníků a hostů z celého regionu.
Výtěžek večera, kterým provázel hlavní sommeliér Salónu vín Marek Babisz za hudebního doprovodu zpěvačky a skladatelky Beaty Hlavenkové a trumpetisty Oskara Töröka, bude využit stejně jako v předešlých letech na grantový program Máme rádi Broumovsko a také pro Vzdělávací fond Broumovska AMOS.
„Dobročinný večer pro Broumovsko je pro mě každoročně potvrzením, že na Broumovsku žijí a také k nám přijíždějí štědří lidé, kteří chápou potřebu podílení se na společných projektech a podpoře sounáležitosti. Díky ní můžeme každý rok finančně podpořit vybrané projekty místních škol a dalších organizací pracujících s dětmi, projekty Agentury pro rozvoj Broumovska a spolu s Amosem také mladé studenty, kteří chtějí vycestovat za zkušeností do zahraničí,“ uvedl Jan Školník, zakladatel společnosti Pro rozvoj Broumovska, která dobročinný večer každý rok pořádá.
V sobotu 8. června pokračoval „ovíněný“ víkend tradiční akcí Vinum et Cetera. Skleničky s bílým, červeným i růžovým mokem z kolekce Salonu vín ČR ťukaly ostošest a návštěvníci klášterního areálu si užívali příjemného dne s Cimbálovou muzikou Bača a irskou hudbou The Craic.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz