HRADEC KRÁLOVÉ: Rok 2018 bude ve znamení oslav 60. výročí založení Divadla Drak. Během celého roku bude divadlo různými akcemi vzpomínat na svou slavnou minulost, setká se s pamětníky, uvede nové premiéry, připravuje také akce v zahraničí. Oslavy potom vyvrcholí na podzim 2018 velkým setkáním na jevišti i v hledišti divadla.
Oslavy 60 let od založení divadla zahájilo úspěšné představení Poslední trik Georgese Méliése. Hned v lednu také navštíví umělecká ředitelka Divadla Drak Dominika Špalková spolu s dramaturgem Tomášem Jarkovským Royal Central School of Speech and Drama v Londýně. Zahraniční spolupráce bude probíhat i v dalších měsících, např. formou kočovné výstavy ve spolupráci s Českým centrem Londýn nebo plánovanou účastí souboru na prestižním festivalu Fringe ve skotském Edinburghu.
„Významné jubileum chceme oslavit i s našimi dlouhodobými zahraničními partnery a zároveň hledáme pro divadlo i nové příležitosti a kontakty,“ vysvětluje k plánovaným akcím ve Velké Británii umělecká ředitelka Divadla Drak Dominika Špalková.
Slavit se ovšem bude hlavně doma. V březnu uvede pánská část souboru premiéru inscenace Bílý tesák na motivy slavného románu Jacka Londona. Inscenace režiséra Jakuba Vašíčka v dramaturgii Tomáše Jarkovského, výpravě Antonína Šilara a kostýmech Terezy Venclové bude určena pro starší děti i dospělé publikum. Premiéra je plánována na 3. března 2018.
Speciálně k výročí si pak Drak nadělí inscenaci, která bude mít premiéru pod širým nebem v rámci festivalu Divadlo evropských regionů. „V inscenaci se představí celý soubor, který si připomene kočovnické, jarmareční kořeny našeho divadla, aby tak mohl naplno projevit to, co Drak zdobí již téměř šedesát let – totiž komediantství a muzikálnost. V až barokních kontrastech, rozkročené mezi fraškou a tragédií, pokleslostí a moralitou, představíme malé i velké divadlo světa. A co by to bylo za loutkářské jubileum, kdyby se aspoň na okamžik neobjevil i sám dr. Johannes Faust,“ prozrazuje o autorském titulu režisér Jakub Vašíček.
K oslavám budou také patřit výstavy dokreslující historii divadla a loutkářství – ať už jde o výstavu „Nonperfektně od Matase“ Terezy Venclové v divadelním klubu Divadla Drak s vernisáží v březnu 2018 nebo Kočovnou výstavu, která do Labyrintu Divadla Drak doputuje v září 2018.
Vyvrcholením oslav v samém začátku příští sezóny bude komponovaný večer Fenomén Drak, věnovaný významným momentům, tématům a osobnostem v historii i současnosti divadla.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.
HRADEC KRÁLOVÉ: Filmový dokument „Petrkov 13“ představuje místo, ve kterém žil a tvořil básník, grafik a překladatel Bohuslav Reynek se svojí francouzskou ženou, básnířkou Suzanne Renaudovou, a také osudy obou umělců. V obrazech je přítomný i Grenoble, kde se roku 1923 Suzanne s Bohuslavem nad svou básnickou sbírkou seznámila a odkud se do Petrkova po svatbě roku 1926 vydala. Petrkov se měl stát domovem vždy jen na půl roku, aby se manželé a později i se syny Danielem a Jiřím vraceli do Francie vždy na chladné měsíce. Údělem rodinných i dějinných událostí se však stal místem, ze kterého se od roku 1948 do své domoviny Suzanne Renaudová již vracet nemohla. Současná tvář místa si zachovává otisk celé rodiny Reynkových a vypovídá příběh domova i exilu, ve kterém se zrodila dodnes nesmírně ceněná umělecká díla a přivádí nové návštěvníky z české i francouzské kulturní oblasti. Po promítání filmu následuje přednáška Lucie Tučkové Petrkov jako domov i exil, v průsečíku putování. Akce se koná u příležitosti 60. výročí úmrtí básnířky Suzanne Renaudové.