OLOMOUC: V ideálních podmínkách budou už co nevidět uloženy svazky, které vlastní olomoucká vědecká knihovna. Ta má totiž zbrusu nový depozitář, který vyrostl díky krajské investici v Olomouci – Hejčíně. Novostavbu v úterý 26. března slavnostně otevřel náměstek hejtmana Pavel Šoltys.
„Vědecká knihovna disponuje tisícovkami svazků, které je třeba pečlivě uložit, aby zůstaly zachovány pro příští generace. Nový depozitář splňuje všechny podmínky k tomu, aby v něm právě o tyto knihy bylo postaráno co nejlépe,“ řekl náměstek Pavel Šoltys.
V depozitáři budou uloženy odborné knihy, časopisy a další tiskoviny – počítá se přitom se skladovací rezervou až na dvacet let.
„Vybudování nového depozitáře je pro knihovnu velmi podstatné. Dosud byly fondy uloženy v sedmi objektech po celém městě, a to ještě v podmínkách prakticky vylučujících jejich dlouhodobé uchování,“ uvedla ředitelka Vědecké knihovny Olomouc Jitka Holásková.
Přesun do nového čeká na 1,25 miliónu svazků, které zaberou zhruba 26 500 metrů regálů. Stěhovat se budou ze šesti depozitářů přibližně čtyři měsíce.
Kromě skladovacích prostor nechybí místo pro úpravu knižních fondů - restaurátorské ateliery i digitalizační a mikrofilmovací pracoviště.
Náklady na nový depozitář přesáhly 121 miliónů korun.
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz