čtvrtek
25. dubna 2024
svátek slaví Marek
adventní trhy
© foto: AČCKA



Chystáte se na adventní trhy k sousedům?

ČR: Vánoční trhy v mnoha evropských městech již odstartovaly. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur přináší přehled nejpopulárnějších adventních destinací 2017 a informace k zahájení vánočních trhů v metropolích.

Autor článku: 
ika

Ačkoliv do řady evropských měst advent přichází až koncem listopadu nebo začátkem prosince, v nabídce cestovních kanceláří se letos úspěšně prosazuje již od konce září. Proti loňsku se prodej adventních zájezdů zvýšil v průměru o 8 % a celkově silnější prodeje pozitivně ovlivňuje také rostoucí poptávka školních kolektivů a ucelených skupin.

Častým motivem jednodenních adventů je nákup originálních vánočních dárků. Nově však roste zájem i o vícedenní pobyty s bohatší programovou nabídkou. Adventní nákupy jsou tak často spojovány s návštěvou termálních lázní, poznáváním historických měst i místních kulturních zvyklostí (průvod čertů v rakouském Schladmingu) nebo s návštěvou vinných sklípků (Bratislava, Vídeň). Populárním bodem programu jsou také prohlídky atraktivních cílů v okolí (Popelčin zámek Moritzburg u Drážďan, pevnost Königstein, zámky Schönbrunn a Neuschwanstein atd.)

Česká klientela se orientuje zejména na klasické adventní metropole v sousedních zemích v kratší dojezdové vzdálenosti. Vyhledávány jsou i méně známé adventní destinace jako např. Budyšín, Görlitz, Štýr, Krakov a Regensburg.

Průměrná cena jednodenního autobusového zájezdu s průvodcem se pohybuje v rozmezí 500 – 1.000 Kč. Průměrná cena dvoudenního víkendového zájezdu s ubytováním je přibližně 2.000 Kč.

Klidnější a pohodovou vánoční atmosféru si proti frekventovanějším víkendovým termínům nejvíce vychutnáte v průběhu pracovního týdne. Kromě všech adventních sobot, tak cestovní kanceláře nabízejí zejména čtvrteční odjezdové časy.

Žebříček nejpopulárnějších adventních destinací 2017 v nabídkách cestovních kanceláří:

1.    Drážďany

2.    Vídeň

3.    Wroclaw

4.    Salzburg

5.    Norimberk

 

Přehled zahájení vánočních trhů v populárních městech:

·  Salzburg:      23.11. – 26.12.2017 (44. Ježíškův trh)

·  Bratislava:     24.11. – 22.12.2017 (Hlavní náměstí)

·  Krakov:        24.11. – 26.12.2017 (Hlavní náměstí)

·  Regensburg:  27.11. – 23.12.2017 (Neupfarrplatz)

·  Drážďany:     29.11. – 24.12.2017 (Striezelmarkt)

·  Bautzen:       1.12. – 23.12.

·  Norimberg:    1.12. – 24.12.2017

·  Míšeň:          1.12. – 24.12.2017

·  Lublaň:         1.12. – 2.1.2018

·  Vídeň:          již zahájeno

·  Budapešť:     již zahájeno

·  Wroclaw:      již zahájeno

ZDROJ

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024