<p>ČR: Český rozhlas vyhlašuje k výročí devadesáti let svého založení soutěž původních rozhlasových her. Soutěž je koncipovaná jako kreativní autorská soutěž o původní autorskou, dosud nepublikovanou rozhlasovou hru určenou k rozhlasovému nastudování.</p> <p>Účastníkům soutěže nejsou kladena žádná omezení ani tematická, ani žánrová, akcentuje se však požadavek, aby přihlášené texty nabízely výrazné, originální, imaginativní a pro rozhlasovou realizaci inspirativní vidění světa, aby dávaly příležitost k bohaté zvukové kompozici a odvážnému využití nejmodernějších rozhlasových technologií. Významným kritériem hodnocení je schopnost reflektovat závažná témata současnosti i moderní historie naší země.</p> <p> Do soutěže jsou pořadatelem vloženy následující peněžní ceny rozdělené dle pořadí umístění soutěžních příspěvků:<br />
1. cena pro vítěze soutěže prvního v pořadí – 90 tis. Kč;<br />
2. cena pro vítěze soutěže druhého v pořadí – 60 tis. Kč;<br />
3. cena pro vítěze soutěže třetího v pořadí – 40 tis. Kč .</p> <p> Termín uzávěrky je 18. únor 2013.</p> <p> Pravidla autorské soutěže o původní rozhlasovou hru
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.