pátek
26. dubna 2024
svátek slaví Oto
Barbora Poláková
© Foto: Tomáš Třeštík



BARBORA POLÁKOVÁ proměnila vysílání na Instagramu v klip

ČR: Oblíbená česká zpěvačka Barbora Poláková se opět postarala o senzaci. Nový klip k písni 2-8-5 totiž v půlce září vysílala živě na Instagramu. Do natáčení, které probíhalo na jeden záběr na mobilní telefon, se zapojili její kamarádi i známí youtubeři a influenceři. Sestřih všech jejich záběrů je ode dneška k vidění ve speciálním videu na Youtube.

Autor článku: 
TZ/ika

Podívejte se zde: https://youtu.be/ys8VwzeG3

Po cenou České hudební akademie Anděl 2018 ověnčeném videu k prvnímu singlu Po válce z alba ZE.MĚ natočeném pozpátku je klip k písni 2-8-5 dalším originálním počinem Polákové a jejího týmu. Živě vysílaný klip na jeden záběr je totiž novinkou nejen na české hudební scéně. Na scénáři a režii se Barbora Poláková podílela s Jakubem Machalou a jelikož vše natáčela na svůj telefon, byla i kameramanem. „Největší nervy jsem měla z toho, abych nepokazila záběr. Měla jsem přesný timing na každého, aby mi to vycházelo správně na refrény. A bála jsem se, že někoho nezaberu přesně. A ono to potom všechno vyšlo. Byla to euforie,” popisuje autorka.

Na tvorbě videa participovala celá řada zpěvaččiných přátel (Pavel Liška, Jan Revai, Jiří Zeman, Petra Nesvačilová, Hana Vágnerová, Marie Štípková či Markéta Frösslová), ale i známí čeští youtubeři a influenceři (Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, FattyPillow, Tary aj.), kteří v různých situacích přibližují svět sociálních sítí. Poláková pak prostřednictvím svého telefonu jednotlivými scénami diváka provádí. „Jedním z nejtěžších úkolů bylo vymyslet, jak zapojit a synchronizovat zvuk. Měla jsem na sobě přidělanou jednu krabičku s odposlechem do uší a druhou spojenou s mobilem. Tam vedl kabel, který nejde běžně pořídit. Bylo to složité vyrobit. Našemu zvukaři Jaromíru Čížkovi to trvalo týden. Je to borec,” komentuje zpěvačka.

Děj videoklipu a způsob jeho zpracování však nejsou náhodné. Korespondují s tématem písně 2-8-5, která hledá odpověď na otázku, kolik potřebuje mít člověk na sociálních sítích přátel či sledujících, aby byl šťastný.

Více v přiložené TZ.

Zdroj: Lukáš Kadeřábek, SUPRAPHON a.s.

Mohlo by vás také zajímat...

RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.

Pardubický kraj
Instituce a kulturní zařízení, Výtvarné umění, Senioři, Památky
Co se děje
25.04.2024

ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.  

Celá ČR, Hl. m. Praha
Co se děje
25.04.2024

LIBEREC: Pro Liberec je Botanická zahrada nejen turistickou atrakcí, ale významným vědeckým botanickým centrem. Známost zahrady zvyšuje schopnost vědecká aktivita mezinárodních botanických konferencí, výměna teoretických znalostí přírody a také významná přednášková tvorba.

Liberecký kraj
Instituce a kulturní zařízení, Ostatní
Co se děje
25.04.2024

ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?

Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!

Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz

Celá ČR, Hl. m. Praha
Instituce a kulturní zařízení, Knihy, literatura, média, Senioři, Vzdělávání
EDITORIAL
24.04.2024