PRAHA: Hlavní město ve spolupráci s městskými částmi Praha 1 – Praha 22 a Centrem sociálních služeb Praha – Pražským centrem primární prevence uspořádalo 14. června v kině Lucerna finále v pořadí již devátého ročníku celopražské amatérské filmové soutěže pro žáky základních a středních škol AntiFETfest 2016 aneb Jde to i jinak! Soutěžní festival se zaměřuje na témata rizikového chování dětí a mladistvých jako jsou kriminalita, drogy, šikana, domácí násilí, záškoláctví nebo gambling.
Školy, školská zařízení nebo nízkoprahové kluby mohou do soutěže vyslat jednotlivce nebo skupinu maximálně 5 tvůrců ve dvou kategoriích: žáci II. stupně základních škol a studenti nižších ročníků víceletých gymnázií nebo studenti středních škol a odborných učilišť.
Na slavnostní finále do kina Lucerna dorazilo se svými pedagogy téměř 450 žáků z pražských škol. K jeho laskavé atmosféře přispěli svým vystoupením zpěvačka Michaela Nosková a v roli moderátora a také průvodce večera Honza Musil, který se na festivalu podílí už od jeho počátků.
Hlavní ceny vítězům předal Radek Lacko, radní hlavního města Prahy, který ocenil kvalitu a obsah soutěžních filmů a zároveň poděkoval všem, kteří se na přípravě a realizaci festivalu podíleli.
„Je nesmírně podnětné být prostřednictvím takovéto výpovědi svědkem, jak žáci pražských škol vnímají rizika, která bezprostředně ohrožují jejich sociální či společenskou adaptabilitu. Umělecká forma v tomto případě skýtá cennou příležitost, jak proniknout do podstaty věci a odhalovat i skrytá sdělení, která mohou být pro širší veřejnost, odborníky a zejména vrstevníky autorů velmi užitečná. Festival považuji za zcela příkladnou platformu, jak se dospívající mohou otevřeně a odvážně vyjadřovat i ke zcela zásadním věcem, o nichž se dospělí často hovořit bojí,“ uvedl radní.
Zvláštní ceny pak předávali zástupci městských částí a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Do soutěže bylo celkově přihlášeno 49 filmů, na kterých se podílelo 188 žáků z pražských základních a středních škol ze sedmi městských částí. Nejvíce filmů vzniklo v Městské části Praha 4, která do soutěže přihlásila 17 snímků. Do celopražského finále postoupilo 7 filmů z kategorie základních škol a 4 filmy z kategorie středních škol. Všechny filmy přihlášené do soutěže je možné zhlédnout na www.antifetfest.cz.
Příloha: Přehled oceněných filmů
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz
ČERVENÝ KOSTELEC: V sobotu 20. dubna se v kině Luník v Červeném Kostelci uskutečnilo 71. krajské kolo celostátní filmové přehlídky České vize. Filmová soutěž je určena neprofesionálním filmovým tvůrcům starším osmnácti let. Přihlášeno bylo 19 snímků. Nejlépe z nich uspěly filmy studentů filmových škol, dařilo se i hraným filmům. Porota také rozdala čestná uznání.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní? Zeptali jsme se Kateřiny Hubertové za Geisslers Hofcomoedianten.