<p>PRAHA: Přes padesát velkoformátových fotografií z databáze České tiskové kanceláře je od dnešního dne vystaveno pod širým nebem na pražské Kampě. Fotografie zachycují významné oficiální události i momenty z každodenního života související s členstvím ČR v Evropské unii.</p> <p>Většina fotografií je z období po 1. květnu 2004, kdy ČR do EU vstoupila, ale některé snímky ilustrují i dobu náročných jednání, která vstupu předcházela.</p> <p>Slavnostní zahájení výstavy proběhlo v Museu Kampa v Sovových mlýnech a k přítomným hostům promluvili Oto Novotný, poradce předsedy vlády, Jiří Majstr, generální ředitel České tiskové kanceláře, Zdeněk Velíšek, komentátor České televize, a Jan Michal, vedoucí Zastoupení Evropské komise v ČR.</p> <p>Výstava umístěná na chodníku vedoucím od budovy Musea Kampa k Lichtenštejnskému paláci je přístupná bezplatně až do 30. dubna 2014. Poté se fotografie přesunou na další místa v metropoli a od července až do konce roku si ji budete moci prohlédnout i v dalších městech České republiky. </p> <p>Podrobný harmonogram výstavy najdete zde <p>ZDROJ
RONOV NAD DOUBRAVOU: V souvislosti s plánovaným dokončením celkových úprav náměstí se vedení města rozhodlo naplnit myšlenku pořízení sochy věnované svému nejslavnějšímu rodákovi. Ta se objevovala již od šedesátých let minulého století, kdy byla v Nečasově vile instalována obrazová galerie určená nejen pro díla Chittussiho, ale i dalších malířů Železných hor.
ČR-PRAHA: Hlavním cílem předloženého návrhu je především zavést do právního řádu České republiky institut statusu umělce. Děje se tak prostřednictvím novelizace zákona č. 203/2006 Sb. o některých druzích podpory kultury. Za tímto účelem novela zřizuje nový registr umělců, který povede Ministerstvo kultury. Status umělce se stane nástrojem možné finanční podpory pro umělce, kteří mají na trhu práce mnohdy velmi specifické postavení.
ČR: Všechny v kulturním sektoru zajímá, jak se účinněji propagovat, ale někde to umějí lépe… Koncem loňského roku se na Ministerstvu kultury konal seminář věnovaný novým trendům v marketingu a propagaci kulturních zařízení a paměťových institucí. Ukázalo se, že sdílení zkušeností a úspěšných praxí je pro všechny, kteří mají oblast marketingu a propagace na starosti, velmi cenné. Proto jsme v Místní kultuře připravili anketu, která nabízí možnost „podívat se“, jak to dělají jinde. Chceme přinést konkrétní příklady vynalézavé, nápadité, ale hlavně fungující sebepropagace a dobře zvolené komunikační strategie vybraných projektů z oblasti kultury. Jaký je váš příběh? Co pomohlo ke zvýšení návštěvnosti, prodejnosti, sledovanosti? Čím můžete inspirovat ostatní?
Naším prvním hostem je nezávislý divadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten. Příště to ale můžete být vy!
Pokud víte, jak na to, napište nám na: redakce@mistnikultura.cz